mariekekeurntjes.reismee.nl

Alweer een maand in Praag!

Dobrý den!

Inmiddels ben ik alweer een maand in Praag, de tijd vliegt! Ik heb het prima naar mijn zin, het is bijna altijd mooi weer, de stad is natuurlijk prachtig, en heb al veel mensen leren kennen waar ik regelmatig wat leuks mee ga doen...

Het werk is ook wel leuk, moet nog veel leren want je moet echt van alles wat af weten, maar werk inmiddels al helemaal zelfstandig dus dat gaat best snel. Ik ben dus Junior HR Generalist bij Accenture, wat inhoudt dat ik het contactpunt ben van Unileverwerknemers wat betreft personeel en organisatie, en dus eigenlijk over elk aspect iets moet afweten. Dat is best interessant, maar ook wel vermoeiend, want sommige mensen die bellen (ze kunnen bellen, e-mailen, brieven sturen en smsen) die komen echt met zulke moeilijke vragen, en die verwachten dan meteen een antwoord. De meeste vragen heb ik tot nu toe wel kunnen beantwoorden, want ik kan ze altijd eventjes in de wacht zetten en het gaan navragen bij iemand die in dat onderwerp gespecialiseerd is. Het grootste gedeelte van 't werk is e-mails en brieven, en die kunnen dan ook over van alles gaan, over treinkaartjes declareren tot het sluiten van een fabriek en alles wat er bij komt kijken.

De afgelopen weken heb ik twee keer een barbecue gehad, ben ik naar een meer geweest om te zwemmen, heb ik van de zon genoten in parken, ben ik een paar keer wezen stappen en ben ik een paar keer uit eten geweest. Over het algemeen is Praag even duur als Nederland, alleen op het gebied van eten en drinken is het hier wel iets goedkoper, vooral als je uit eten of uit gaat.

Mijn nieuwe adres is trouwens:
Krymska 126/2
101 00 Praha
?eská Republika

En mijn nieuwe telefoonnummer:
00420602849002

Ik heb nog niet zo veel foto's gemaakt, vooral omdat niemand dat eigenlijk veel lijkt te doen hier, maar ik weet zeker dat ik volgend weekend superveel foto's ga maken, wanneer Manouk & mama hier zijn! Daarna ga ik twee weekenden achter elkaar naar Rahul, en dan gaat hij 7 augustus helaas al naar India... Ik hoop dat die maanden ook gaan vliegen, want het liefste had ik hem ook gewoon hier gehad! We zien 't wel!

Verder heb ik deze keer niet veel bijzondere dingen te vertellen, dus:

Na shledanou!

Tiny

Weer mooi geschreven tot vrijdag!!! heb er zin in!!!