mariekekeurntjes.reismee.nl

Sorry voor de half jaar vertraging....

Hoi allemaal,

Jullie zullen onderhand deze blog wel vergeten zijn, aangezien ik al sinds oktober niks meer heb geschreven, jammer genoeg! Maar ik ga er toch maar weer aan beginnen, want er zijn toch wel wat leuke dingen gebeurd en er komt nog genoeg nieuws aan om te vertellen!

Zal eventjes in het kort een samenvatting doen: Ik ben Cum Laude afgestudeerd in December, en ik ben naar India geweest! Diploma-uitreiking was niet zo veel aan, ik moest alleen even over het podium heen wandelen en dat was het, met een half uurtje was het klaar, als 't niet korter was... Vond dat ze het een beetje afgeraffeld hadden.

En ik ben naar India geweest! Dat is echt een supermooi land, en omdat ik met Rahul z'n ouders, broer en Rahul natuurlijk met de auto rond heb gereisd, heb ik in 2.5 week heel veel kunnen zien. In Delhi landde ik, en toen ik naar buiten kwam was er niemand, stonden ze bij de verkeerde deur! Gelukkig zat ik naast een hele aardige man in 't vliegtuig, en die liet mij bellen, dus binnen paar minuutjes hadden we elkaar toch gevonden! Na kennis gemaakt te hebben met zijn ouders zijn we gelijk het verkeer gaan trotseren, en dat viel me eigenlijk reuze mee! Ze hadden me heel erg bang gemaakt met doemverhalen over hoe druk het is en hoe eng het is om er midden in te zitten, maar heb me bijna de hele 2.5 wel op mijn gemak gevoelt in de auto! Soms ging t wel erg kort langs elkaar heen, maarja, het is heel druk daar dus zal wel zo horen. Toen ik aankwam werd ik gelijk in 't diepe gegooid, want we gingen naar Rahul z'n oom en tantes huis, waar behalve zijn oom en tante ook nog twee neven waren. Daar hebben we gegeten, en daarna zijn Rahul en ik op weg gegaan om Abhinav (een vriend van hem) en zijn vreindin te ontmoeten in een supermooi winkelcentrum. We gingen met de metro, en wat werd ik me aangestaard zeg! Maar daar raakte ik na een paar dagen wel aan gewend, want dat is de hele trip zo gebleven.De volgende dag zijn we met de hele familie Delhi gaan bekijken, naar India Gate, een boeddistische tempel, en uit eten.. Dat was heel leuk, en vooral het weer kon ik erg van genieten, erg fijn om weer in de zon te lopen na zo lang in het zonloze Engeland te hebben gezeten!

De volgende dag zijn we met alleen het gezin en ik verder gereisd naar Agra, waar de Taj Mahal is. Die is heel mooi, en indrukwekkend, maar er zijn wel erg veel mensen waardoor je haast geen foto kan maken zonder honderden mensen erop... De rest van Agra was minder, behalve alle apen die er rond liepen vond ik er weinig aan, omdat de mensen heel opdringerig waren en vanalles wouden verkopen en het er een beetje viezig is.

Na Agra zijn we doorgereisd naar Jaipur, wat meer in een woestijnachtig gebied ligt, en waar het dus weer een stukje warmer was. Daar heb ik 1 dag een georganiseerde tour gedaan alleen met Rahul, en heb ik met Rahul en z'n moeder een dag geshopt... Dat is wel een leuke stad, heel groot gedeelte is roze, en heel veel mooie monumenten, ook mooie uitzichten over de stad. Daar heb ik ook op een olifant gezeten, en op een kameel, wat erg leuk was! Ook heb ik een hennatattoo op mijn hand laten zetten, en had ik zo'n stip op m'n kop...

Na Jaipur zijn we doorgereisd naar Hisar, waar Rahul vandaan komt, en zijn ouders wonen. Daar kon ik echt niet alleen op straat zijn, want daar hadden ze nog nooit een buitenlander gezien. We gingen daar naar de markt, om een traditionele jurk voor mij te kopen, en iedereen stopte waar ze mee bezig waren om naar mij te kijken.. Ik had de helft maar in de gaten, omdat ik veel te druk was al die koeien op de weg te ontwijken, want die lopen gewoon midden over de markt! Heb echt een hele mooie jurk gevonden, en hopelijk kan ik 'm snel een keertje aan! Verder hebben we in Hisar eigenlijk een beetje gerelaxed, en werd ik naar huizen meegenomen om mensen te ontmoeten, maar kon alleen niet met ze praten want ze konden geen Engels. Dus zat ik daar maar een beetje te lachen, en bleven ze maar eten geven de hele tijd, omdat ze niet wisten wat ze anders moesten doen. Na een week ofzo kon ik die grote hoeveelheid eten echt niet meer aan, wat eten ze veel in India zeg, en drie warme maaltijden! Ben op een gegeven moment het ontbijt maar gaan overslaan, wist niet waar ik het allemaal moest laten...

Daarna zijn we naar Chandigarh gegaan, en daar hebben we een hele mooie tuin bekeken en nog meer geshopt. De guesthouse waar we daar verbleven had een tuin vol met apen, wat interessant maar ook oppassen was, want het zijn geen lieve apen daar in India, en ze vinden het niet leuk als je foto's van ze maakt...

Chandigarh was maar een tussenstop om naar Manali te gaan, wat in de Himalayas ligt, en daar sneeuwde het heel hard, en was het superkoud. In India hebben ze natuurlijk geen verwarming, dus dat was 3 dagen koukleumen, maar wel heel mooi! Ik heb daar ook nog geskiet, en op een sneeuwscooter gezeten. Na Manali zijn we nog weer een keer in Chandigarh gestopt, om weer terug naar Delhi te gaan, om helaas al weer terug te vliegen! Dit was een hele korte samenvatting van een hele indrukwekkende reis!

En dan ben ik als cadeautje voor Rahul z'n verjaardag ook nog twee daagjes naar Schotland geweest om Edinburgh, de Highlands en Glen Coe te verkennen en het monster van Lochness te zoeken, dat land is echt een aanrader, heel mooi!

En dan het grote nieuws, IK HEB EINDELIJK EEN BAAN! Natuurlijk werkte ik al wel als Hotel Receptioniste bij een hotel, maar dat was niet wat ik voor ogen had na een master. Nu ga ik bij Accenture werken (http://www.accenture.com), Mijn rol is een HR Generalist, wat inhoudt dat ik me bezig ga houden met alle aspecten van personeel en organisatie. Ik zit in het Nederlandse team, dus het is in het Nederlands en in het Engels. Het is voor een outsourcing project, en dat project is dan weer voor Unilever, dus dat betekent dat ik met Unilevermedewerkers in Nederland ga communiceren en hun problemen oplos op het gebied van personeel en organisatie. Ik heb er erg veel zin in, er is alleen 1 dingetje, ik moet er voor naar Praag verhuizen, en Rahul gaat in eerste instantie niet mee, omdat hij een werkvergunning nodig heeft daar... Dus dat wordt wel moeilijk, maar de kans is te groot om hem niet te pakken. Deze baan is ook de reden waarom ik deze blog weer opgepakt heb, zodat ik jullie nu daarover op de hoogte kan gaan houden!

Groetjes,
Marieke

Reacties

Reacties

Cindy

Jaaa goed zoo! gefeliciteerd! praag, here we come! :D jaa idd, ik kom gauw op bezoek ;)

Tiny

goed samen gevat meid hopelijk tot snel en zowiezo van de zomer in praag!!

Ruud en José

Mooi reisverslag en gefeliciteerd met je baan !
Hopelijk ga je een mooie tijd beleven in Praag.
We gaan je weer volgen via je blog,
Succes met de verhuizing en je baan !

Herma Smit

Jeetje, Marieke wat een mooi verhaal.
Super dat je een baan hebt gevonden. En Praag is een prachtige stad. Geweldige uitdaging. Veel succes met het overhuizen en met je nieuwe baan.
Ik blijf je zeker volgen.


Lieve groetjes

Esther S

Wauw Marieke wat een geweldige verhalen, enorm leuk om te lezen! En wat een uitdaging zeg; Praag! Ik wens je super veel succes!!!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!