mariekekeurntjes.reismee.nl

Examens, cijfers, begin scriptie & verhuizen!

Hoi allemaal,

Sorry dat ik zo weinig schrijf, maar voor mijn gevoel maak ik zo weinig mee en het 'gewone' leven lijkt vrij oninteressant om over te schrijven. Ik zal me er toch maar weer eens aan wagen.

Waar zal ik beginnen. Semester twee was natuurlijk al voordat ik naar NL ging afgelopen, maar helaas zijn ze hier niet zo snel met het bekend maken van de resultaten, dus die kreeg ik pas wéken, als niet een maand of meer later te horen. Toen had ik inmiddels de examens al gemaakt, dus wachtte ik weer nog 'even' totdat alle resultaten binnen waren voordat ik weer een verhaaltje zou gaan schrijven. Nou het is dus sinds vorige week zover, en dit is het geworden:

Employee Relations: A+C = B gemiddeld

Human Resource Development: B+B = B gemiddeld

Coaching and Leadership Development: B+B = B gemiddeld

Management of Change: A+C = B gemiddeld

Research Methods: A+A = A gemiddeld

Diversity in Work and Organisations: C+C = C gemiddeld

Zoals je kan zien heb ik best wel een aantal keer een A gehaald, maar helaas stond daar vaak een (heel lastig) examen tegenover, en de examens dit semester waren best wel pittig! Vooral omdat drie van de vier examens essay examens waren, waarbij je ook de naam en het jaar van de schrijvers die over bepaalde theorieën schrijven uit je hoofd moet leren, en je weet natuurlijk niet van te voren welk onderwerp er komt... En degenen die bekend zijn met mijn prestaties bij geschiedenis op de middelbare school, die snappen wel hoe het met die jaartallen verlopen is

Wink
.

Genoeg over de resultaten, de scriptie-tijd is weer aangebroken! Ik doe mijn scriptie over diversity in the hotel business (voor de hele oplettende lezer: nee, ik ben niet slecht in dat onderwerp, die lerares was gewoon heel streng dus dat komt wel goed

Cool
). Daarvoor doe ik onderzoek naar de literatuur en in een hotel, in dit geval het Holiday Inn hier. Eerste drie hoofdstukken (=de helft) is af, maar nu komt het gedeelte over het hotel, en dat contact verloopt helaas nog niet zo soepeltjes aangezien ik ben overgedragen op een andere supervisor binnen het bedrijf, die daar weinig zin in heeft. Maar dat komt ook wel weer goed hoop ik.

Verder ben ik nog naar Cambridge geweest, leuke stad, maar ben blij dat ik daar niet studeer. Wat een balletjes zeg! Maar leuk voor een dagje uit, vooral omdat we heel mooi weer hadden en er markt was. Het is niet zo groot, dus daarom waren we er maar voor één dagje heen gegaan. Het is toch 3,5 uur met de bus, maar dat was goed te doen. Volgende week zondag ga ik naar de Redbull Flugtag, dat is in Leeds en dat is een soort van te land, ter zee en in de lucht maar dan groter. Lijkt me wel leuk, je moest ingeloten worden om gratis tickets te krijgen, en dat is me gelukt dus weer een mooi goedkoop dagje uit! 20 tot 22 juli gaan we ook nog naar London, even ertussen uit, want écht op vakantie zit er voorlopig niet in.

Ook heb ik een baan, ik ga binnenkort aan de slag als manager in een startend bedrijf wat Engelse les aanbiedt in India via het internet, daarnaast vanuit India via het internet hier in Engeland IT lessen gaat aanbieden, en ook nog op maat gemaakte kleding en leren schoenen gaat verkopen dat vanuit India wordt verscheept (en aanzienlijk goedkoper is). Ik moet dan vooral de Personeel en Organisatie-zaken op me nemen, en daarnaast de communicatie doen tussen alle verschillende schakels in het bedrijf. Als alles goed op gang komt met dit bedrijf, dan is het op den duur de bedoeling dat ik ook kantoren in Nederland ga opzetten, voor IT-lessen en voor de kleding en leren schoenen. Laten we het hopen!

Het wordt alweer een heel lang verhaal, dus laat ik er maar gauw een eind aan breien. Moet ook nog van alles inpakken, want morgen ga ik verhuizen! Rahul en ik gaan een paar 100 meter van hier samen in een appartementje wonen, heb er zin in! Alleen dat verhuizen dat is me toch altijd wat, je verzamelt zoveel zooi in 9 maanden! Heb gelukkig inmiddels al twee auto's geregeld, dus dat moet toch mooi snel gaan. We krijgen de sleutel 's ochtends om 8.30 en om 12.00 moeten we hier uit de kamers zijn, dus het moet ook wel snel gebeuren! Maar dat komt wel goed.

Het nieuwe adres voor alle post die ik hoop te ontvangen

Laughing
is:

Flat 2
11 Claremont
Bradford
BD7 1BG
UK

Ik zal in het vervolg proberen in ieder geval elke maand iets te typen hier!

Groetjes, Marieke

Reacties

Reacties

Esther

Wauw Marieke wat een ervaringen weer en geweldig om te lezen zeg. Je bent echt goed bezig! Geweldig dat jullie gaan samenwonen, succes met het verhuizen!

Liefs,
Esther

Tiny

inmiddels alles al gepakt denk ik en dan op naar het nieuwe stulpje!! komt vast goed allemaal!!

Louis

Ha ha ha lekker verhuizen zonder de hulp van pa en ma
Dat doet me goed.

Herma

Hoi Marieke,

Geweldig om je verhalen te lezen.
Fijn dat het allemaal goed gaat met je.
Veel succes met het verhuizen en geniet van jullie plekje samen.
En wat geweldig dat je een baan hebt. Veel succes daarmee.

Liefs
Herma

marga

hoi marieke alles gelukt om over te huizen, gelukkig was de afstand niet zo groot en is het te overzien. succes met alles. marga

Hennie

Moet er nog laminaat gelegd worden door het "laminaatteam"?
By the way, dat genuezel waarom je die A tjes hebt gehaald snijden geen hout, dat weet je zelf ook wel. It's all a kwestie van een paar uurtjes meer studie. And you know de final loodjes zijn het heaviest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!