mariekekeurntjes.reismee.nl

Semester 2, laatste college, Wales, Nederland!

Hoi allemaal,

Sorry dat ik al zo lang niets meer heb laten horen, maar had het superdruk met school, en daarbij was alles ook niet altijd even interessant om te schrijven. Wanneer ik heel druk ben met school, doe ik weinig leuke en interessante dingen, en om jullie nou te gaan vervelen met mijn essays enzo is ook niet wat

Wink
.

Semester 2 is (eindelijk!) afgelopen. Dit semester heb ik alleen maar personeel en organisatie gerelateerde vakken gehad, en dat was best lastig! Ik moest 8 essays inleveren, een presentatie doen, en een begin maken aan mijn scriptie. Druk dus! Hierdoor was het ook een hele saaie periode, want ik kon gewoon echt bijna niks leuks doen, omdat ik zoveel moest studeren. Wel ben ik bij Meghna wezen eten, die had echt heerlijk Indiaas gekookt, ben ik naar de bios geweest, en een paar keer uit eten.

En toen was het eindelijk zo ver: het laatste college! De hele week was iedereen al foto's aan het maken van iedereen, maar dat college was echt het toppunt! Ik geloof dat ik na de les iets van 20 minuten móest blijven, omdat iedereen met iedereen, en dus ook met mij op de foto wou haha. Als je de fotos ziet, die ik iets later dan dit verhaal ga posten, dan zul je zien dat ik er anders uitzie dan de rest van de klas, en dat dat een leuk contrast oplevert.

Wink

Die avond zijn we, zoals de meeste mensen, naar het FND gegaan, omdat gezegd werd dat dat de laatste van het jaar zou zijn! Ik wou eigenlijk niet gaan omdat er de volgende ochtend een trip op het programma stond, maar toch gegaan, en was wel gezellig! Was wel de enige niet-Indiër in de groep, ik moet zo onderhand wel eens Hindi gaan leren, kan ik ook meepraten.

Laughing

Volgende dag, al om half 8, zijn we vertrokken met de bus naar Wales! En ook al is het een eindje rijden, het was het zeker waard! We zijn naar twee stadjes geweest, Llandudno an Conwy, en beiden waren supermooi! Ik snap wel dat Kate en William daar willen wonen, want het schijnt dat Zuid-Wales nog veel mooier is dan Noord-Wales, wat wij gezien hebben.

Verder zijn we natuurlijk van 22 april tot en met 2 mei in Nederland geweest! We hadden een heel druk programma. Vrijdags kwamen we aan, en dus alleen eventjes door Beek heen gelopen. Best veel veranderd, zo met die bouw voor het huis. Zaterdagochtend zijn we naar Breda gegaan, gezellig met Manouk geluncht en toen door naar Rotterdam. Daar hebben we natuurlijk alle bezienswaardigheden bekeken, zoals de erasmusbrug, de walk of fame en een stukje van de haven. Ook hebben we daar Indonesisch gegeten. 's Avonds zouden we eigenlijk naar Hike in de Radstake gaan, maar omdat we veel te laat thuis waren van ons tripje, zouden we de helft van de presentatie waarschijnlijk toch missen en dus toen maar besloten om naar Doetinchem te gaan. Dat was ook leuk, maar geen bekenden tegen gekomen. (Die zaten waarschijnlijk allemaal in de Radstake).

Zondag, eerste paasdag, zijn we met papa en Manouk naar Burgers' Zoo geweest. Superleuk, ik was er al zo lang niet meer geweest. Vroeger hadden we een abonnement, dus veel was wel bekend, maar erg leuk om weer eens te zien. Tweede paasdag zijn we naar Stroombroek gegaan, en daar even rondgelopen, om vervolgens thuis gezellig te gourmetten.

Dinsdag was het tijd om naar Amsterdam te gaan, en onderweg zijn we nog even gestopt in Utrecht. Daar kwamen we toevallig Valerio en Dennis van BNN tegen met een cameraploeg, en na met hun op de foto te zijn geweest doorgereist naar Amsterdam. Daar zijn we ook blijven slapen in een hostel. Het was de hele tijd supermooi weer, dus lekker rondgelopen, op de Albert Cuyp markt, de dam, de wallen, museumplein, leidseplein, een grachtrondvaart gemaakt, drukke dag dus. Volgende dag naar Den Haag, waar we vooral het centrum, paleis Noordeinde, en het Binnenhof hebben bekeken. We hadden geluk, net buiten het Binnenhof stond Mark Rutte net zijn koninginnedagspeech op te nemen (ja, op 27 april) en daar hebben we dus ook foto's van! Tegen het einde van de middag met Rozemarijn naar Scheveningen vertrokken, en daar even 'uitgewaait' (lees: koud!). Daarna weer naar huis, want 's avonds was het natuurlijk feest!

's Avonds thuis dus Sara zetten voor mijn moeder! Dat was erg gezellig, en er zijn veel poppen en mutsen in de tuin gezet! Wij (Rahul en ik) hadden ook nog ballonnen en slingers meegebracht, alleen waren die ballonnen verrassend breekbaar, en leek het dus meer op vuurwerk dan ballonnen toen we ze de kamer in probeerde te gooien! En Punky was hartstikke bang, dus achteraf niet zo'n goed idee.

Volgende dag naar Walibi World gegaan, en wederom was het prachtig weer! We hadden geluk, in Beek was het superslecht weer, en wij hebben hooguit 20 minuten regen gehad! Het was ook helemaal niet druk in het park, dus alle leuke dingen zijn we twee, en soms wel drie keer in geweest!

Vrijdag hadden we een rustig dagje gepland, ook omdat we weer op tijd terug moesten zijn voor het feest van mama. Dus zijn we naar Arnhem gegaan, en volgens Rahul is Nederland een shopparadijs. Alles is goedkoper dan in Engeland, en er zijn zoveel leuke kleren voor mannen overal. Maarja, net zoals ik, heeft hij niet zoveel geld op het moment omdat een baantje vinden hier niet makkelijk is, dus daar moeten we nog maar een keertje voor terugkomen. 's Avonds was het feest van mama, en dat was in één woord: Hoppa! De DJ was erg grappig, en iedereen was aan het dansen en had het naar hun zin, een heel leuk feest!

Zaterdag zijn we natuurlijk Koninginnedag gaan vieren, en dat was erg gezellig, maar ook erg druk! We hadden afgesproken met Jasmijn en Rozemarijn, en hebben Lange Frans z'n optreden gekeken, en rondgelopen door de stad. We waren 's avonds pas rond 12 uur thuis, dus lange dag geweest! Zondag rustig aan gedaan, we moesten een verslag schrijven, koffer inpakken, en helaas moesten we maandag weer terug naar Bradford!

Eenmaal in Bradford moesten we gelijk weer aan het schoolwerk, het proposal voor de scriptie moest geschreven worden. Ook had ik twee afspraken met mijn scriptiebegeleider, en hij was erg positief over mijn werk! Dat gaf een goed gevoel, maar ik hoop niet dat hij nu té hoge verwachtingen van mij heeft... Ik heb ook nog resultaten terug gekregen, tot nu toe 1 C, 3 B's en een A. Niet slecht dus, zeker als je kijkt naar de korte tijd die ik kon besteden aan elke opdracht.

Donderdag was Rahul's verjaardag, en ik had een chocoladetaart gebakken en zijn cadeautje om 12 uur gegeven. Dat was een goede zet, want 's ochtends werd hij wakker met hoge koorts en hij heeft een paar dagen in bed gelegen met de griep. Nu heeft hij toch nog van zijn taart en verjaardag kunnen genieten voor hij ziek werd. Wat een timing ook.

Nu ben ik druk met mijn examens voor te bereiden, heb er vier, en hele moeilijke examens. Ik moet in deze examens namelijk essay-style antwoorden gegeven, wat inhoudt dat ik ook auteurs moet citeren, en dus namen en jaren moet onthouden. En ik weet niet van te voren waar de vragen over zullen gaan, dus hoe bereid je zoiets voor?! Dat zijn 3 van mijn examens, en eentje is gelukkig wel 'gewone' vragen.

Ik heb trouwens een nieuw telefoonnummer, mijn Engelse simkaart is er zomaar ineens mee opgehouden. Dit is het nummer: 00447423762837. Ik ben niet meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer, want ook die telefoon is doodgegaan, en ik zal nu die simkaart maar zo ongeveer eens in de twee weken even in mijn telefoon stoppen.

Hopelijk heb ik snel weer een keertje wat interessants te vertellen!

Laughing

Reacties

Reacties

Tiny

Zo geen verhaal en zo een superlang verhaal mooi toch!!

Roos

Haa! Ik dacht al geen reactie op mijn smsjes is niks voor jou! Fijn dat je begeleider tevreden was, gaat helemaal goedkomen. Succes met studeren en tot op skype :)

Cindy

Heeyy!! Leuk verhaal!! Ik had ook al wat foto's van je bezoekje in Nederland voorbij zien komen! Je hebt Rahul wel veel kunnen laten zien! succes met al het schoolwerk!! xx

Nicole

Zo zo jij bent druk bezig en je hebt toch best veel gedaan, zeker in nl.

Succes met de examens.

Ik zal als ik terug ben uit london weer eens een mailtje sturen.

Hennie

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, natuurlijk ook de felicitaties van Maria en Joël.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!