mariekekeurntjes.reismee.nl

Beter laat dan nooit

Ik ben de laatste tijd zo druk geweest dat ik helemaal was vergeten dat ik ook nog een blog had die bijgehouden moest worden. Maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Januari stond in het teken van deadlines en examens. Ik had in totaal drie examens, en drie deadlines. Veel studeren en weinig leuke dingen doen dus. Gelukkig heb ik wel een aardig gevoel over de examens, en heb ik de deadlines gewoon gehaald, dus nu wachten op de resultaten! Daar zijn ze hier niet zo snel mee, moest HRM essay 17 december inleveren en heb eergisteren mijn resultaat teruggekregen. Een B! En het was heel slecht gemaakt! De eerste beoordeler had het een A gegeven, maar helaas was de tweede het er niet mee eens. Maar dat geeft me goede hoop voor mijn volgende essays, een A moet dan toch een keer haalbaar zijn lijkt me zo!

Er was ook nog tijd voor leuke dingen. 21 januari tot en met 24 januari was Rozemarijn hier. En dat was supergezellig. Lekker bijgekletst, en ook nog zoveel mogelijk van de omgeving bekeken. Vrijdagavond kwam ze aan, en heb ik haar op het station opgehaald. Toen we thuiskwamen gelijk maar even eten gehaald, want om 20.30 had ik al mijn vriendinnen uitgenodigd om mijn zelfgebakken appeltaart te proeven. Dat was erg gezellig, en vond het ook leuk om te kunnen laten zien wie nou mijn vriendinnen zijn hier, zodat Rozemarijn nu voortaan precies weet over wie ik 't heb als ik iets vertel.

Zaterdag zijn we op tijd naar Manchester vertrokken. Eerst naar het centrum, beetje rondgelopen en alles bekeken, en toen naar Trafford Centre. Dat is dat mooie enorme winkelcentrum waar ik in November ook al eens over geschreven heb. Ondanks het vele shoppen hebben we weinig gekocht, vooral 'leuke' hoedjes en hoge hakken aangepast.

Zaterdagavond hebben we na een heerlijke afhaalpizza gegeten te hebben, en naar een geweldig gezellige verjaardag van mijn huisgenootje geweest te zijn (ze zaten een bordspel te spelen en leken ons haast niet op te merken) besloten om maar eens de 'echte Engelsen' te gaan aanschouwen. Wat we daar mee bedoelen, is halfnaakte dronke mensen in een bar. Nou, die hadden we natuurlijk snel gevonden aangezien niemand hier enige schaamte lijkt te hebben. 't Gekke is dat zoals altijd, wij, als volledig aangeklede en niet opgetutte meiden, meer aandacht van de mannen krijgen dan die halfnaakte types. Altijd grappig.

Zondagochtend heb ik Rozemarijn Bradford laten zien, al was het nog niet echt tot leven gekomen. 's Middags zijn we naar Leeds gegaan, voor nog meer shoppen, en heb ik een leuk jurkje gekocht. Verder hebben we vooral schoenen aangepast, koffie/thee gedronken en rondgelopen, al met al weer een gezellige middag. 's Avonds hebben we het even rustig aangedaan, en een film gekeken op de computer.

Helaas moest ik maandagochtend alweer naar college, semester twee startte alweer, en Rozemarijn moest weer naar huis.

Mijn nieuwe rooster is een stuk beter dan die van semester 1, ik moet maandag van 11 tot 6 naar school, donderdag van 12 tot 2 en vrijdag van 9 tot 6. Dat betekent dus twee dagen per week vrij, op wat workshops op dinsdag die ik zo nu en dan ga volgen na, dus ik ben druk naar een bijbaantje op zoek! Heb er al één sollicitatie op zitten, om te werken voor de universiteit. Ik moet dan een maand lang alumni bellen om te vragen of ze de uni willen steunen met een bepaald bedrag per maand. Zoals de meeste van jullie weten heb ik al eerder in een callcenter gewerkt en was ik niet zo'n fan van dat werk, maar een maandje moet toch vol te houden zijn. En ik denk dat het gesprek aardig goed is gegaan, hoor binnen een week wat het wordt!

Afgelopen vrijdag ben ik met Rahul naar de bios geweest, doen we wel vaker omdat het hier een stuk goedkoper is dan in Nederland. We waren naar 127 hours, supermooie film!

Zaterdag voor het eerst wezen stappen in Leeds. En dat was echt heel leuk. Meghna reed, dus die haalde ons op met de auto, wat natuurlijk al een groot voordeel is. We gingen naar Darya en haar vriend, die wonen in Leeds, in het centrum. Nou, we hebben er toch lang over gedaan om er te komen! We reden telkens hun huis voorbij, omdat de kruising voor hun huis zo'n hele grote is met 8 wegen ofzo, en alles eenrichting weg. Dus je moest elke keer een bepaalde kant uit, maar we wisten dus niet precies van welke kant we moesten komen om in haar straat terecht te komen. Uiteindelijk hebben we het gered, en hebben we gezellig in haar appartementje zitten kletsen. Daarna zijn we naar Club Oceana geweest, een best wel grote club in het centrum van Leeds. Heel leuk ook, leuke muziek, en we waren met een leuk groepje dus veel lol gehad.

Van de week kwam het hoofd van de opleiding naar me toe, om te vragen of ik interesse had in een 'shadowing opportunity'. In mijn ogen is dat iemand achterna lopen in een bedrijf, dus ik natuurlijk ja gezegd, heb nauwelijks ervaring in HRM dus alle beetjes helpen. Nou blijkt dat dat bedrijf graag een Nederlander wilde om een presentatie te doen, dus dat ben ik dan dus. Zoals ik het nu begrijp moet ik in dat bedrijf een presentatie gaan geven over werkervaring in Nederland en hoe problemen in Nederland opgelost worden. Wat weet ik daar nou van? Maar komt vast goed. Ook stond er in het laatste mailtje dat ik ge'shadowed' wordt door twee parttime studenten, ofterwel twee professionals die er parttime een opleiding bij doen, dus volgens mij ligt er nu ineens wel veel druk op mijn schouders! Gelukkig heb ik morgen een meeting kunnen regelen met die man die dit voor mij regelde, want ik moet toch wel wat meer info hebben om dit te kunnen doen. Maar het zal vast een waardevolle ervaring zijn.

Nou, ik geloof dat ik wel weer genoeg getypt heb voor deze keer, en dat jullie wel weer aardig op de hoogte zijn. Volgende week vrijdag komt Nicole hier op bezoek, dus na dat weekend zal ik ongetwijfeld wel weer wat te vertellen hebben!

Reacties

Reacties

Tiny

klinkt weer als superdruk maar wel ook tijd voor leuke dingen gelukkig!! En doe je best he met die presentatie laat ze een poepie ruiken daar!!

Hennie

Wil je in een bar of dancing niet opvallen of geen aandacht krijgen weet je dus nu wel wat je dan juist niet aan moet trekken. Het kan dus nu een zegen zijn om niets te hebben om aan te trekken om maar eens een vaakgehoorde standaardkreet te gebruiken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!