mariekekeurntjes.reismee.nl

Londen met Oud en Nieuw

Allereerst: Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Ik ben de 22ste tot en met de 27ste naar huis geweest, en daar heerlijk kerst gevierd met de familie en ook een paar vriendinnen gezien.

De 30ste ben ik naar Londen vertrokken met Rahul& Mathilde, 's ochtends vroeg met de bus. Dit is ongeveer 4,5 uur rijden van Bradford. Eerst hebben we het hostel maar gezocht, en eigenlijk zouden we in aparte kamers en zespersoonskamers slapen, omdat de gemengde kamers bij boeking vol zouden zijn, maar we lagen gezellig alle drie op een vierpersoonskamer, met alleen een ander meisje erbij. Dat meisje lag wel altijd te slapen, dus moesten we altijd stil zijn, dat was wel irritant. Verder zijn we daarna gelijk de stad in gegaan, naar de Big Ben, London Eye, en daarna naar China Town om te eten. Na het eten nog een tijdje rondgelopen bij Picadilly Circus en in Soho rondgekeken, en toen via de Big Ben naar het hostel gegaan om te slapen.

De volgende dag besloten we in de wijk waar we verbleven, Notting Hill, rond te kijken. Dat is echt een leuke wijk, maar volgens mij ook een dure wijk om te wonen. Daarna zijn we vanuit daar via Kensington Gardens, Hyde Park & Green Park naar Buckingham Palace gelopen, wat een flinke wandeling was. Vanuit daar naar St James Park gegaan om eekhoorntjes te voeren en daarna waren we het lopen wel zat en zijn we met de metro verder gegaan naar Oxford Street, om te lunchen. Na de lunch zijn we naar de Tower Bridge gegaan, waar Rahul & ik een vriend van hem uit India hebben ontmoet, en Mathilde is net voor die tijd weggegaan om Roger van het station te halen.

's Avonds hebben we natuurlijk het vuurwerk gekeken bij de London Eye, dat was echt super! Wel echt superdruk, en je moest heel vroeg gaan om het goed te kunnen zien. We waren om 8.30 daar en we konden al niet meer op de meest populaire plekken komen, maar hebben toch nog een hele goede plek gevonden op een straat ietsjes verder van de London Eye, maar met een goed zicht op het hele reuzenrad. Het plan was om na het vuurwerk nog te gaan stappen, maar we waren heel erg moe, en het was overal veel te druk op straat. Mensen waren dronken, politie te paard hield ons overal tegen en alles sloot ook gewoon om 2 of 3 uur. Dus zijn we rond 3/4 uur naar het hostel gegaan, om nog een paar uurtjes te slapen, want om 10 uur moesten we uitchecken.

De laatste dag was dan ook iedereen hartstikke moe, maar zijn we toch nog even terug gegaan naar de Tower Bridge om 'm in het licht te zien, zijn we naar het eivormige gebouw geweest, en hebben we nog een poosje rondgekeken bij Picadilly Circus. Veel lopen zat er niet meer in, dus veel pauzes ingelast. Om zeven uur ging de bus terug naar huis, en om half12 was ik weer op mijn kamer.

Al met al dus een hele geslaagde trip, en we zullen ook zeker in de lente of zomer een keer terug gaan. Nu moet er eerst gestudeerd worden, volgende week woensdag, donderdag en vrijdag heb ik examens en ik heb ook drie deadlines deze maand. Genoeg te doen dus!

Tiny

Mooi dat je dat weer mee heb kunnen maken lijkt me echt super om te zien!!Veel succes bij het leren.

Herma

Ha Marieke,

Wat een mooie tijd heb je toch daar. Super!
Geniet er lekker van en succes met je examens en deadlines.

Lieve groetjes uit Beek