mariekekeurntjes.reismee.nl

Weekendje met Manouk: Silent Disco, Leeds & National Media Museum

Dit weekend was Manouk hier, en heb ik haar Bradford en Leeds laten zien. Nadat ik haar van het station had gehaald zijn we eerst naar mijn huis gegaan, waarna we het centrum van Bradford (en een paar winkels natuurlijk) hebben verkend. Daarna even lekker bij de Starbucks wat gedronken, en de rest van de middag in het National Media Museum doorgebracht. Daar hebben we onder andere het nieuws gepresenteerd en voor de weerkaart, teletubbies of dinosaurussen gestaan, en allerlei andere leuke dingen bekeken.

's Avonds kwamen Rahul, Meghna en Mathilde eten, en had Meghna Indisch gekookt, een heerlijke curry, en Mathilde Belgisch/Frans, Vol au vent, ook heel lekker. Manouk & ik hadden geprobeerd koekjes te bakken, was dramatisch mislukt (gasoven, geen idee wat de temperatuur is haha) maar uteindelijk was datgene wat koekjes moesten zijn nog heel lekker bij de ijs die we hadden voor het toetje. Daarna heeft iedereen de door Manouk meegebrachte drop geproefd, wat niet zo in de smaak viel (zoals meestal bij niet-Nederlanders) Om een uurtje of half twaalf zijn we naar de FND gegaan, wat deze keer een hele speciale was. Het was namelijk Silent Disco. Dat houdt in dat je een koptelefoon op krijgt, en die koptelefoon die kan op twee kanalen, die gekoppelt zijn aan de twee DJ's die er zijn. Als je de koptelefoon afdoet, hoor je alleen iedereen (heel vals) zingen, en wanneer je 'm op hebt dan hoor je niks meer behalve de muziek. Het grappige van die twee kanalen is dat het vaak voorkwam dat bijvoorbeeld ik aan het dansen was op de muziek op kanaal één, wat bijvoorbeeld R&B was, en Manouk die was aan het rocken op kanaal twee haha. Het was echt een heel leuk feest, en ook veel klasgenootjes waren gekomen wat het extra leuk maakte.

De volgende dag zijn we naar Leeds gegaan om te shoppen. Zoals ik al eerder zijn, dat is echt een shopwalhalla. En toen had ik schijnbaar de helft nog niet ontdekt, want het centrum bleek dubbel zo groot! Manouk heeft heel veel gekocht, dus die is goed geslaagd. Ik had helaas niks, maar had de vorige dag in Bradford al een muts gekocht en wat ondergoed en handdoeken. Ga binnenkort nog wel een keertje terug!

's Avonds zijn we naar een pub gegaan met z'n viertjes (met Mathilde & Rahul) en daar een paar drankjes gedronken. Er was live muziek, maar de sfeer zat er nog niet echt in, dus erg lang zijn we niet gebleven. We waren allemaal ook erg moe. Toen een film gekeken in mijn kamer, maar ik ben ergens tegen het einde in slaap gevallen, zo moe was ik. Geen idee hoe die film nou eindigt....

Vandaag hebben we het media museum even 'afgemaakt', het is zo groot, en gratis, dat we hadden besloten om het in twee keer te doen. Daarna nog even chicken en chips (de betere versie van fish & chips) gegeten, en toen was het al weer tijd om Manouk naar het station te brengen.

Het was een heel gezellig weekendje, hopelijk ontvang ik nog veel meer bezoek de komende maanden:) Papa & mama en Rozemarijn hebben al geboekt, heb er nu al zin in! Maar eerst kom ik de 22ste nog vijf daagjes naar huis..

Er staan foto's op deze website, maar voor meer foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=307978&id=629297215&l=6744cc4090

Reacties

Reacties

Tiny

Wat een snuutjes leuk hoor ha ha !!!

Rozemarijn

Ha! Je hebt weer een leuk weekend gehad :)
Over een maandje ben je gelukkig weer even in Nederland en daarna kan ik ein-de-lijk Bradford zien!!
Fijne week (zal proberen te skypen)

nicole

Ik heb nog niet geboekt maar ga je zeker komen opzoeken.

Heeft manouk topshop leeg gekocht?

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!