mariekekeurntjes.reismee.nl

Blackpool - Pleasure Beach

Helaas waren de goedkope hostels in Londen al vol voor dit weekend, dus hebben we onze plannen om moeten gooien. Wel hebben we al geboekt voor Oud & Nieuw, dat gaan we dus zeker weten vieren in Londen!

Omdat we toch een uitje wilden maken, zijn we naar Blackpool gegaan. Dit is een stad aan zee op ongeveer twee uur met de trein van Bradford. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst een beetje rondgelopen en ontbeten. Het is een leuke stad, met veel toeristische attracties zoals een aquarium en de zee met een lange boulevard, en een pretpark. In dat pretpark hebben we het grootste gedeelte van de dag doorgebracht. Er waren daar best wel spectaculaire achtbanen. De eerste waar we ingingen vond ik behoorlijk eng, omdat ie heel hoog is (61 meter) en je op sommige punten recht naar beneden kijkt. Wel was het uitzicht heel mooi, want je keek uit over de zee. Daarna zijn we nog in een achtbaan geweest die vooral heel snel gaat en waar je voeten los in hangen, die gaat heel vaak over de kop en schroeven en weet ik wat allemaal maar dat gaat zo snel dat je het haast niet bewust meemaakt, ook al is het gewoon buiten. Verder was er nog een achtbaan die eerst vooruit gaat, en dan achteruit terug, en dat was mijn favoriet, daar zijn we dan ook twee keer in geweest. De engste attractie vond ik een soort van achtbaan waar je op paarden zat, ik gleed constant van dat paard af, en je had wel een riem om, maar die werkte voor geen meter bij mij. En Mathilde maar lachen dat ik het zo eng vond haha. (Kinderen mogen hier ook in) Verder zal ik jullie niet gaan vervelen met een uitgebreide beschrijving van elke attractie waar ik in ben geweest. Het was vooral heel erg koud, maar heel erg leuk! (Zie foto's)

Nadat we alles wel gezien hadden in het park, zijn we nog even door de stad zelf gelopen. Blackpool is echt een stuk levendiger dan Bradford, maar dat komt denk ik ook wel doordat het nogal toeristisch is, en er daardoor veel dagjesmensen over de boulevard lopen. 's Avonds was de hele stad verlicht met allerlei lampjes, supermooi om te zien. De terugweg in de trein waren er twee Indische mannen die bij ons kwamen zitten, en in eerste instantie in Hindi met Rahul gingen praten. Al gauw werd duidelijk dat één van de twee óf gek, of onder invloed van het één of ander was, en werd het best vervelend. Hij bleef maar liedjes zingen voor Mathilde in Hindi (zo'n 20 minuten lang) en hij zat zowat bovenop mij, en elke keer als ik hem aankeek werd ie onrustig en zei hij dat ik niet zo moest kijken, maar ik deed helemaal niks haha. Op een gegeven moment heb ik het wel proberen te gebruiken door hem te irriteren met kijken, zodat hij weg zou gaan, maar dat werkte niet. Hij vroeg ook dezelfde vragen wel drie keer, we werden er niet goed van. Gelukkig was zijn vriend wel oké en die zorgde ervoor dat hij in ieder geval op een andere stoel ging zitten zodat ik weer ruimte had. Ergens was het wel grappig, en de tijd ging wel snel toen zij er waren, maar we waren blij toen hij één station voor ons eindelijk uitstapte.

's Avonds hebben we weinig meer gedaan, omdat we allemaal moe waren. Volgende week gaan we wel weer een keer naar de FND waarschijnlijk, omdat het dan Halloween is en het schijnt dan heel leuk te worden. Vandaag is was- en studeerdag zoals gewoonlijk, en de rest van de afgelopen week stond ook in het teken van studeren dus ook niet echt interessant om over te schrijven.

De foto's van deze week: http://www.facebook.com/album.php?aid=299248&id=629297215&l=36e7a7e683

Reacties

Reacties

Tiny

Ha ha wel weer een avontuur zeg achja en de was ja dat komt elke week wel weer net zoals hier !!
Kan je hier in december demonstreren ha ha !!

Herma

Hoi Marieke,

Hoe gaat het met je?
Nou, eigenlijk hoef ik het niet te vragen, als ik je verhalen lees, merk ik dat je je wel vermaakt. Wat een mooie foto's heb je geplaatst.
We zitten volop in de laatste twee weken voor het grote concert. Erg jammer dat je niet mee kunt doen. Je mist wel iets speciaals. Maar ook dat zal nog wel weer eens gebeuren en dan ben je er weer bij.
Veel succes met je studie en tot gauw.

Lieve groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!