mariekekeurntjes.reismee.nl

Update!

Het is al weer twee weken geleden dat ik hier wat geschreven heb, dus het wordt weer eens tijd. Eigenlijk heb ik weinig heel interessants meegemaakt, heb vooral heel veel gestudeerd. Zoals het Engelse onderwijs eigenlijk ook wel bekend staat, is het best wel aanpoten hier. Voor elk vak heb ik huiswerk, wat meestal bestaat uit een paar hoofdstukken lezen én een case study of andere opdrachten. Het meeste heb ik tot nu toe al wel eens eerder gehad, dus daar heb ik wel geluk mee. Dat leest natuurlijk een stuk makkelijker weg. Daarbij heb ik ook nog het voordeel dat de manier van lesgeven en de verwachtingen die de leraren hebben van ons vergelijkbaar zijn als afgelopen jaar, toen ik de premaster deed, dus vooralsnog is het voor mij allemaal nog wel te overzien.

Mijn eerste presentatie staat voor over twee weken gepland. Ik zit in een groepje met een meisje uit Nigeria, Neme, en een jongen uit Pakistan, Unaib. Op zich gaat het allemaal wel goed, ze wilden al graag vroeg beginnen met de voorbereiding, maar vervolgens nemen ze totaal geen initiatief. Dat ben ik niet gewend, want in Nederland was ik meestal de rustigste van de groep, maar hier ben ik al gauw de leider omdat ik dingen goed geregeld wil hebben. Gelukkig vinden ze dat allemaal wel prima haha. De presentatie gaat trouwens over een fastfoodrestaurant beginnen in Pakistan, en de moeilijkheden die je tegenkomt als je in die branch in Pakistan een bedrijf wilt starten. Best interessant allemaal, want het is daar zo corrupt als het maar kan, dus over regels zullen we het niet hoeven hebben haha.

Verder ben ik vorig weekend wezen stappen. We hadden het plan om eens een keer niet naar de FND te gaan, en eens een discotheek in de stad te proberen op vrijdag. Dat is geen goed plan hebben we gemerkt, want het is overal hartstikke leeg en iedereen is bij de Friday Night Disco. Dus daar toch maar heen gegaan. Dit weekend ben ik niet uitgeweest, want gisteren gingen we naar Manchester, en vandaag staat in het teken van studeren! We willen misschien volgend weekend naar Londen gaan, dus niet alleen het huiswerk voor komende week moet worden gedaan deze week, maar ook het werk voor maandag en dinsdag van volgende week.

Gisteren was ik dus in Manchester. We gingen met z'n zessen, Apostol (Bulgarije), zijn vriend uit Bulgarije die in Delft studeert, Tim (Parijs), Rahul, Mathilde & ik. Dat startte al niet zo lekker, want eenmaal op het station aangekomen bleken de eerste 3 (!) treinen niet te rijden, en ze rijden maar om het half uur. Toen we ruim 1,5 uur later eindelijk een rijdende trein hadden gevonden, stopte deze twee keer zeker een kwartier tot half uur. Dus voor we eindelijk in Manchester waren was het al bijna één uur.We zijn gelijk in het reuzenrad midden in de stad gegaan, vanuit dat ding heb je echt een heel mooi uitzicht over de stad! Het was mooi helder en zonnig dusdat waserg leuk!Hierna gelijk maar wat te eten gezocht met z'n allen, ik heb iets van Chicken Singapore Noodles gegeten, was heel lekker en heel spicy, en het was zo veel dat ik de rest van de dag geen honger meer heb gehad. Na het eten was het zo druk op straat dat we Tim, Apostol en z'n vriend kwijt zijn geraakt, en de rest van de dag zijn we dus met z'n drieën verder gegaan. Dat kwam ons eigenlijk wel goed uit, want die drie wilden graag de halve dag in een pub doorbrengen, en wij wilden de stad zien. Eerst hebben we Chinatown opgezocht, en daarna zijn we gewoon door de stad gaan wandelen, en hebben we heel veel mooie gebouwen gezien en een beetje van de zon genoten. Aan het eind van de middag werd het behoorlijk frisjes, en het was al niet zo warm, dus besloten we om te gaan shoppen in het overdekte winkelcentrum. Daar heb ik nog nieuwe allstars gekocht, want ik miste de schoenen die ik met Manouk deelde en die nu dus nog in NL zijn toch wel. Toen we weer een beetje opgewarmd waren zijn we naar de kathedraal gegaan. Daar speelde iemand op een enorm orgel, klonk heel mooi, en het is een hele mooie kathedraal van buiten en van binnen. Ook in Manchester rijdt een Free City Bus (zoals in Leeds & Bradford), dus om weer op te warmen hebben we een gratis rondje stad gemaakt en hierdoor ook weer een beetje meer van de stad gezien. Daarna hadden we het wel een beetje gezien, en na koffie en thee gedronken te hebben bij Starbucks zijn we weer met z'n allen terug naar Bradford gegaan. Het grappige was dat die drie jongens volgens mij wel 2 a 3 uur geshopt hadden, terwijl wij met twee meiden waren en maar een paar winkels bekeken hebben. Al met al was het tripje naar Manchester geslaagd en ik ga ook zeker nog een keer terug!

Ik was eigenlijk niet van plan om met kerst thuis te komen, maar heb nu toch een vlucht geboekt en kom van 22 december t/m 27 december terug om kerst en Manouk's verjaardag te vieren!

Foto's uploaden op deze website gaat nogal traag, dus heb het nu alleen op facebook gezet:

Foto's Manchester:
http://www.facebook.com/album.php?aid=297245&id=629297215&l=707eefc49f

Andere foto's:
http://www.facebook.com/album.php?aid=291764&id=629297215&l=d4cb6a02eb

Reacties

Reacties

Tiny

Weer een mooi verhaal Marieke druk druk druk maar gelukkig ook tijd voor leuke dingen!!!

Roos

Haii!

Gaaf dat je volgend weekend naar Londen gaat en Manchester klinkt ook wel leuk :)
Fijn dat je vlucht geboekt is, was het nog gelukt om bij ryan air een plekje te bemachtigen? Ik zat op de site te kijken en zag toen op eens leeds-bradford, heel toevallig!
Nou we spreken elkaar van de week weer.

Liefs! (succes met studeren)

Roos

p.s zit dat kind op de foto nou vast aan een lijn? hahah erg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!