mariekekeurntjes.reismee.nl

De eerste schoolweek!

Afgelopen week begonnen de eerste colleges. Ik heb zes vakken, namelijk:

-International Business Environment
-Foundations of Marketing
-Business Economics
-Accounting and Finance
-Human Resource Management
-Management in Context

Deze week was nog relatief rustig, aangezien er naast een college over elk vak per week, ook nog een tutorial wordt gegeven waarvoor je veel moet voorbereiden. Deze tutorials beginnen pas volgende week, dus deze week was het rooster nog vervelender dan in 'normale' weken, met pauzes van 4 uur tussen colleges en aangezien de School of Management niet dichtbij de main campus ligt, kan ik niet even teruggaan.

Ik heb gelukkig op één boek na alle boeken binnen, dus ben ook al begonnen met het lezen van de hoofdstukken ter voorbereiding van de tutorials, en gelukkig is het meeste best wel interessant. Wel is er veel herhaling van wat ik vorig jaar heb geleerd, maar dat maakt het allemaal alleen maar makkelijker. Het enige vak wat ik tot nu toe niet zo interessant vind is International Business Environment, omdat het tot nu toe alleen maar gaat over de geschiedenis van Business, en als iets me nou niet interesseert is geschiedenis haha. Maar goed, daar moet ik maar even doorheen.

Naast naar school gaan heb ik natuurlijk ook nog wel wat andere dingen gedaan. Zo ben ik naar Toy Story 3D geweest, heb ik de stad een beetje verkend en heb ik vooral veel films gekeken thuis. Het weer was namelijk niet al te best, echt zo als je Engels weer zou verwachten. Donderdag was het wel mooi weer, toen hebben we nog een wandeling door het park achter ons huis gemaakt. Het is een heel mooi en groot park, maar wel een beetje slecht onderhouden, de eendjes zwemmen bijvoorbeeld tussen een hele hoop afval, een beetje jammer. Maar zo hebben we in ieder geval nog enigszins van het weer genoten.

Vrijdagavond zijn we weer naar de Friday Night Disco geweest, maar dat begint pas om 11 uur dus werd ik overgehaald om mee te gaan naar een huisfeest voor studenten van dePeace Studies Department. Dus daar ben ik heengegaan met Mathilde & twee huisgenootjes, die allemaal Peace Studies studeren. Ik voelde me wel een beetje een vreemde eend in de bijt daar, iedereen was zo anders dan op de Management School, veel alternatievelingen, en meeste mensen hadden niet zo veel meer te vertellen als ik zei dat ik geen Peace Studies deed haha. Ze zaten zelfs mens erger je niet te spelen daar, dus een heel heftig feestje zal het nooit zijn geworden denk ik. We zijn op tijd weggegaan om ons om te kleden voor het andere feest, maar mijn huisgenootjes waren ook al weer terug voordat wij weer weggingen voor het volgende feestje.

Gisteren zijn we naar Leeds geweest om te shoppen. Dit is echt een shopwalhalla, superveel winkels overal, ik wil écht terug wanneer het Sale is. Leeds is maar 20 minuten met de trein, dus is een kleine moeite om er weer heen te gaan. Verder is het een stad die een stuk beter is bijgehouden, alles is wel gerenoveerd en het is er veel drukker. Ook zijn de mensen op straat heel anders, hier in Bradford bestaat de locale bevolking vooral uit Indiërs en Pakistanen, en daar gewoon uit Engelsen. Je kijkt echt je ogen uit naar wat mensen aantrekken en in welke kleuren ze hun haar verven, dat zie ik mezelf nog niet zo gauw doen. Ik snap ook niet dat de meisjes het hier op straat niet koud hebben, ze lopen er altijd zo half naakt bij, en warm is het buiten toch echt niet. Gisterenavond ben ik op tijd gaan slapen, want vrijdagnacht was het erg laat (of vroeg) geworden, en ik had dus wat in te halen.

Vanochtend op tijd opgestaan om mijn huiswerk te doen, en dat is nu ook af. Vanmiddag staat de was op het programma, en voor de rest ga ik het lekker rustig aan doen, denk dat de komende week al druk genoeg wordt! Morgenavond moet ik naar een CIPD meeting, dat is een organisatie voor HRM professionals en het is de bedoeling dat ik daar ga netwerken. Daarom moest ik gisteren in Leeds formele kleding kopen, zodat ik in ieder geval netjes voor de dag kom. Morgen zit ik dus van 10 tot 8 uur 's avonds op school, dus dat wordt een lange dag!

Reacties

Reacties

Tiny

Weer een leuk verhaal lekker afwisselend shoppen en studeren ,feesten dan kan nu het echte werk beginnen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!