mariekekeurntjes.reismee.nl

De introductieweek!

Afgelopen week was een hele drukke week, met allerlei introductie-activiteiten, eigenlijk vooral heel veel presentaties over de veiligheid in Bradford, de bibliotheek, hoe en waar je moet inloggen op het systeem en dat soort dingen. Ook ben ik voor het eerst op de school of management geweest, en dat is echt een mooi gebouw. Heel oud, en helemaal omringt door bomen en tuin, en tegenover de school ligt echt een enorm park, ook echt heel mooi.

Maandag begon de introductie, en heb ik wat mensen leren kennen van mijn opleiding. Dinsdag had iedereen vrij, behalve onze opleiding, want wij hadden een meeting over CIPD. Dat is een organisatie voor HRM professionals, en eigenlijk kwam het er op neer dat we daar lid van moeten worden. Woensdag kon ik op de main campus blijven, en had ik allerlei veiligheid en andere praktische presentaties. Donderdag hadden we echt een introductie voor mijn opleiding, en tijdens deze presentatievroegen ze klassenvertegenwoordigers. Ik heb daar even over nagedacht en dus mijn hand niet opgestoken, en vrijdagochtend kwam de leraar naar mij toe dat hij vond dat ik daar over na moest denken, alsof hij mijn gedachten kon lezen. Nu ben ik dus samen met een Vietnamees meisje klassenvertegenwoordiger, wat inhoudt dat we 3x bij elkaar moeten komen met leraren en alles moeten bespreken en dat we een evenement moeten organiseren samen met de klassenvertegenwoordigers van andere richtingen. Daar ken ik er toevallig een paar van, en ik geloof dat we het best gezellig gaan hebben!

Vrijdag had ik een 'social event' met mijn richting om elkaar te leren kennen. We zouden gaan waterfietsen, maar het was echt koud 's ochtends en dus zijn we thee gaan drinken en muffins gaan eten in het park. Het park had ik de dag ervoor al verkend met een meisje uit mijn klas, toen waren er echt honderden ganzen in het park, heel leuk om te zien. Na het thee drinken konden mensen eventueel nog wel gaan waterfietsen, en sommigen hebben dat ook gedaan, en daarna zijn we nog naar een art gallery geweest en kon ik mijn rooster ophalen. Mijn rooster is niet echt heel fijn, want ik heb echt elke dag wel 4 tussenuren. Dus mijn plan is om in die uren mijn huiswerk te gaan maken, en dan hopelijk 's avonds gewoon te kunnen doen waar ik zin in heb ipv achter de computer te gaan zitten.

Natuurlijk heb ik naast al deze schooldingen ook nog wel wat anders gedaan. We hebben eigenlijk elke avond wel film gekeken met z'n drieën, en verder heb ik twee keer Indiase curry gegeten, wat echt heel lekker is, en daarnaast ook maar 1,75 p.p. kost. Dat red ik niet als ik ga koken. Dinsdag was het comedy night in student central, en dat was echt heel leuk! Er kwamen drie comedians, en twee waren echt heel erg leuk. Eentje kon ik weinig mee, hij was Schots, praatte binnensmonds en hield de microfoon vast tegen z'n mond, dus niemand kon 'm verstaan. Wat moet die man zich lullig hebben gevoeld, dat niemand lachtte. Waarschijnlijk gaan ze dit elke twee weken organiseren, wat mij betreft een goed plan! Student Central is trouwens sowieso echt leuk. Dit is een nieuw gebouw, en echt een heel groot gebouw, waar naast feesten ook allerlei activiteiten georganiseerd worden voor de studenten. Ook zit er een sportbar in, en kun je er terecht voor allerlei informatie. Er is ook een rustige plek om te studeren, waar ik waarschijnlijk wel gebruik van ga maken, aangezien de bureaustoel in mijn kamer niet erg comfortabel is.

Vrijdagavond was er Friday Night Disco in de Student Central, en onze verwachtingen waren erg laag aangezien het feestje van de zondag ervoor, de Fresher's Welcome Party niet echt interessant was. Maar dit feestje bleek erg leuk, en ik ben er dan ook tot 3.30 gebleven. De volgende dag stond een dagtripje naar York gepland. Dit is echt een leuk stadje, alleen het was verschrikkelijk koud en we hadden 7 uur vrije tijd daar, dus erg veel op straat rondgelopen. Veel van de bezienswaardigheden daar zijn best wel duur, dus we hebben alleen de muur, de kathedraal en het centrum bekeken. 's Avonds was ik echt moe, en zijn we allemaal op tijd naar bed gegaan.

Gisteren was wasdag, en hebben Mathilde en ik de halve middag in de common room zitten wachten op onze was. Alles heeft nog dezelfde kleur en is niet gekrompen, wat voor Mathilde een grote verrassing was haha, want zij had nog nooit zelf gewassen. 's Avonds hebben we samen pizza gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan, want vandaag begonnen de colleges. Mijn rooster heeft dus nogal veel gaten, en vandaag ben ik in die tussenuren terecht gekomen in een groep van 11 Grieken. Allemaal erg aardige mensen, maar sommigen spreken net zo goed Engels als ik Grieks, dus communicatie was niet mogelijk. Het is mij echt een raadsel hoe die zijn aangenomen hier op school, want je moet toch een Engelse test maken. Gelukkig vond ik na een uurtje Rahul, Apostol & Naoual, en kon ik weer 'gewoon' Engels praten.

Ik hoop dat mijn boeken snel bezorgd worden, want ik heb al 'huiswerk', en alle boeken uit de bibliotheek waren al uitgeleend. Anders moet ik dat allemaal achteraf maar inhalen of kijken of ik iemand kan vinden die z'n boeken al wél heeft gekregen.

Vooralsnog vind ik Bradford echt heel erg leuk, ook al is het niet echt een mooie stad. ik ken al heel veel mensen, voel me helemaal thuis en heb altijd wel wat te doen. Ik weet zeker dat degene die van plan zijn om me op te zoeken het ook erg naar hun zin zullen hebben hier, ik heb in ieder geval heel veel zin om iedereen te laten zien wat ik hier allemaal doe!

Reacties

Reacties

Nicole

Hey Marieke,

Zo te horen ben je een bezig bijtje.

Hoop dat je boeken snel komen. Heb je ze besteld via blackwells? Dat ging bij mij toen redelijk snel. Vergeet niet je puntenkaart aan te vragen, scheelt weer bij een volgend boek.

Tiny

Druk Druk druk ofniet hopelijk komen de boeken snel en red je het in de tussenuren zou mooi zijn!!!

Ruud

Goed plan de tussenuren te benutten, kun je 's avonds mooi leuke dingen doen ;-)

MARIELLE

MARIEKE IS HET LEUK DAAR EN MOOI VAST WEL GROETJES VAN MARIELLE

Sabine

Hey Marieke,

Leuk om te horen dat je je na 1 week al helemaal thuis voelt daar. En dat je al zoveel leuke dingen gedaan hebt.
Ik hoop dat je je boeken snel hebt. Ik verheug me nu al op je volgende verhaal en foto's

Groetjes vanuit Aalten.
van Sabine

Roos

Hoihoi!

Je hebt weer veel leuke dingen gedaan zie ik, fijn! Muffins eten in het park klinkt goed (beter dan waterfietsen haha) enne naar dat student central wil ik ook wel.
Goed ook dat je nu alles weet over veiligheid? Hebben ze je ook geleerd hoe om te gaan met enge pakistanen? (vorige verhaal) ;)
Ik ga vanavond even het wachtwoord van skype vragen thuis dan kunnen we morgen skypen. Want zoals je schreef heb ik je idd veel te lang niet gesproken (hier dus ook drukdrukdruk)

Liefs en succes met ~je colleges

Roos

oh, kan alle leestekenfouten niet meer verwijderen dus daar moet je maar overeen lezen :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!