mariekekeurntjes.reismee.nl

De eerste week in Bradford!

Hoi allemaal,

Morgen ben ik alweer een week in Bradford, en ik heb al zoveel gedaan en gezien deze week! Ik was gebleven bij het National Media Museum in mijn vorige verhaaltje. Woensdagmiddag ben ik naar het National Media Museum geweest, wat echt een heel leuk museum is, op loopafstand van hier. Het is gratis, wat natuurlijk extra leuk is want dan kan ik er vaker heen gaan. Het museum heeft behalve een IMAX bioscoop (waar je wel voor moet betalen), een expositie over fotografie, eentje over filmen, eentje over gezichtsbedrog en eentje over animaties. Er waren zelfs nog twee exposities dicht, die werden geupdate. Vooral het gedeelte over filmen was leuk, want daar kan je voor zo'n blauw scherm gaan staan en dan bijvoorbeeld een weerkaart laten projecteren, of in teletubbieland gaan staan (zie foto). Ook kon je het nieuws presenteren, maar toen ik aan de beurt was deed alles het daar niet meer zo goed, Dus dat doe ik de volgende keer wel. Bijvoorbeeld wanneer ik er met Manouk naartoe ga in November.

Ik heb van de week zoveel gedaan, dat ik soms niet eens meer zeker weet wat ik nou op welke dag heb gedaan haha. Ik heb me iig bij de dokter ingeschreven, een bankrekening geopend, ben twee keer naar de Ikea geweest, heb een campustour gedaan, een shoppingtour, heb heel veel mensen leren kennen en leer nog elke dag nieuwe mensen kennen. Veel mensen komen uit RoemenIë, China, India, Pakistan en Nigeria. Toch zijn er ook best aardig wat Nederlanders, en heb ik ook al wat Spanjaarden langs horen komen, dus die ga ik ook nog een keer aanspreken, kan ik mijn Spaans nog een beetje oefenen. Chinezen praten heel schattig Engels, want zij kunnen de 'R' niet uitspreken. Dus dan vragen ze: In which halls of lesidence ale you? en ik heet dan natuurlijk ook Malieke. Ze lijken allemaal wel erg op elkaar, er zijn er vooralsnog maar een stuk of 5 waarvan ik de naam weet en die ik herken als ik ze tegenkom, de rest kan ik niet uit elkaar houden.

Donderdag heb ik de hele dag vooral boodschappen gedaan, naar de Aldi, de halal slager want een van mijn gasten 's avonds is moslim, naar een andere supermarkt nog, voor de boodschappen van het dineetje van die avond. Woensdag heb ik bij Naoual (Nederlands meisje) gegeten, en donderdagavond was het dus mijn beurt om te koken. Ik heb burrito's gemaakt, en iedereen vond het lekker!

Vrijdag heb ik overdag vooral allerlei dingen geregeld, en 's avonds zijn we uitgeweest. Dat was echt heel leuk, leuke muziek, leuke mensen en een leuke bar waar we waren. Ik kende echt heel veel mensen daar, en heb er ook weer een paar bij leren kennen. En het mooie is dat die bars allemaal op loopafstand zijn van huis, dus hoef ik ook geen taxi te bellen 's nachts! Ik zou alleen niet alleen over straat gaan 's avonds, want ik vind de Pakistanen hier toch echt verschrikkelijk irritant. Heb nog geen enkele leuke ontmoet, en toen Mathilde en ik op de hoek van onze gebouwen stonden te wachten op de rest, werden we meerdere malen lastig gevallen door van die irritante kerels, ze praten dan wel alleen maar, maar in het donker moeten ze gewoon weg blijven vind ik haha.

Zaterdag zijn we op een dagtripje geweest, eerst naar Skipton en daarna naar Bolton Abbey. Ik vond beiden echt heel leuk en mooi. Skipton is een klein stadje met een mooi winkelcentrum en er was markt op straat. Ook was er een kasteel dat erg leuk was en waar we naar binnen zijn geweest en er was een soort van kanaal waar eenden in zwommen en een waterval, erg leuk om rond te wandelen. Ook zat daar een Nederlandse bloemist, zie de foto's. In Bolton Abbey ging het vooral om het kerkje en de prachtige natuur daar. Er zijn daar stepping stones, van die stenen in het water waarmee je het riviertje kan oversteken, en dat is net goed gegaan. Sommige stenen zaten behoorlijk ver van elkaar, en eentje lag los, dus ik ben gelukkig droog gebleven maar veel scheelde het niet. We hebben daar denk ik wel een kilometer of 7, 8 gewandeld, door bossen, bult op en af, over bruggetjes en langs het water op. Was heel mooi, en het grootste gedeelte van de dag was het ook erg mooi weer, wel een beetje fris. 's Avonds heb ik met Mathilde en Rahul fish & chips gegeten, dat is best wel lekker!

Vandaag ben ik ook weer met een trip mee geweest, met dezelfde mensen, en dit was ook weer erg leuk. Dit was maar een halve dag trip, en we zijn naar een festival in Saltaire geweest. Ik vond dit erg leuk, alleen was het wel jammer dat het regende. Er stonden daar een hele hoop oldtimer auto's, en er waren een heleboel etensstandjes op de markt. Ook waren er twee Nederlandse stands, één met poffertjes, en één met kaas. Beiden hadden ook pindakaas, en stroopwafels, en hagelslag, en eentje had zelfs klompen. De rest van de markt was een mix van allerlei europese kraampjes, en een Australisch en een Indiaas kraampje. Bij die Australische hebben Rahul en ik een kangoeroeburger en een struisvogelburger besteld, en allebei de helft op gegeten. Dat was best wel lekker allebei! Ik vond vooral de kangoeroe heel lekker, de struisvogel was sterker van smaak. Eigenlijk wilden we ook krokodil want dat stond ook op de kraam, maar daar was het het seizoen niet voor werd ons verteld.

Toen we terug kwamen zijn we naar de Mad Hatters Tea Party in het studentencentrum geweest, maar dat klonk interessanter dan het eigenlijk was. Ik heb daar wel nog een jongen gevonden die ook morgenochtend om negen uur introductie heeft, want ook al doen Rahul en Naoual dezelfde opleiding, hun richting heeft de introductie pas om 1 uur, en ik dus al veel eerder. Dus als het goed is zie ik nu Duncan uit Kenia om 8 uur bij de bushalte morgenochtend.

Heb wel een feestje vanavond, dat wordt dus geen alcohol drinken en het niet te laat maken! Het is hier op campus, het eerste feest van de officiële introductie, dus dat wil ik niet missen!

Nu zit ik weer op mijn kamertje, en ga eventjes rustig aan doen tot vanavond, ben elke keer zo druk geweest! Ik heb trouwens inmiddels twee huisgenoten, zoals ik vorige keer vertelde Hans uit Duitsland, en nu nog een jongen erbij uit het zuiden van Engeland. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het nu wel vol zou zitten hier, maar het is nog steeds rustig hier, en dit weekend is het officiële weekend om op campus te gaan wonen voor Britse studenten. Misschien komen die wel vanavond. Ik hoop eigenlijk stiekem nog op een paar internationale studenten erbij, want vooralsnog zijn de Britse studenten buiten voor de deur enzo erg luid, en een beetje rust in mijn huis zou ik niet erg vinden. Ach, zolang het hier niet volloopt met Pakistaanse mannen vind ik het wel prima.

Reacties

Reacties

louis

waar staat die foto van teletubie dan???????

Tiny

weer een leuk verhaal en mooie foto's mooie natuur daar ziet er goed uit!!

Cindy

Super leuk om te lezen dat je al zoveel doet daar je eerste weekje!! Volgens mij is je kamer aardig leefbaar en ga jij je daar het komende jaar wel vermaken! :D
Ik spreek je snel weer!! xx

marga

zo te lezen ben je al aardig druk geweest. fijn dat er toch ook al veel anderen studenten zijn. dat je a l aardig wat kontakten hebt op gedaan.
groetjes en blijf je volgen.

jolanda hansen

hallo malieke.
zo te lezen, heb je het aardig naar je zin.
en ben je al aardig ingeburgerd.
gr. jolanda.
oja, leuke foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!