mariekekeurntjes.reismee.nl

Eerste indruk

Maandag om 5 uur stond ik op om eindelijk naar Bradford te gaan. Op schiphol bij het inchecken al het eerste 'probleem' , want hoewel ik op internet had gelezen dat ik 30 kg mocht meenemen, was de vrouw achter de balie er van overtuigd dat dat maar 22 kg was zijn, waarop ze zei dat ik 11 kg x 14 euro bij moest betalen. Dat was even schrikken, maar eenmaal bij de balie waar het daadwerkelijk betaald moesten worden aangekomen bleek gelukkig dat zij het fout had, en hoefde er maar 3 kg bij betaald te worden.. Toen moest er afscheid genomen worden van mijn vader en moeder, en na de douane bleek mijn gate nog niet bekend, maar 5 minuten eerder was er ook een vlucht naar Leeds/Bradford, en dus had ik verkeerd gekeken. Ben ik eerst bijna helemaal daarheen gelopen, toen kwam ik erachter dat dat mijn vlucht niet was, en toen moest ik weer helemaal de andere kant op, wat ongeveer 30 minuten lopen was. Toen ik eindelijk bij mijn gate aankwam kon ik dus ook gelijk boarden.

De vlucht was best oké, alleen toen we wilden landen kon dat niet door de harde wind, dus we waren al zo dicht bij de grond dat ik mensen kon zien lopen, en toen gingen we weer helemaal omhoog, om vervolgens rondjes te vliegen totdat het wel kon.

Eenmaal aangekomen had ik meteen mijn bagage, en stonden er mensen te wachten om me naar de universiteit te brengen, dat was wel fijn. In dat busje naar de universiteit zaten al twee andere Nederlandse meisjes, wat ik niet verwacht had. Ook heb ik daar al een Belgisch meisje leren kennen, uit Brussel, en een Indiase jongen, en twee Chinezen. Ik werd naar het kantoortje van de accommodatie gebracht, omdat ik pas heel laat een kamer toegewezen had gekregen en verder nog geen informatie had. Daar zeiden ze dat de kamer klaar was, en dat ik met de taxi naar het goede gebouw gebracht zou worden. Zover ging het dus best goed. Maar toen ik bij de receptie aankwam waar ik de sleutel af moest halen, zeiden ze doodleuk dat dat nog niet kon, en dat ik om twee uur maar weer terug moest komen. Ook zou ik alle huur voor het hele jaar gelijk moeten betalen, anders mocht ik er niet in. Ik wist wel dat dat moest, maar niet dat dat gelijk bij aankomst zou moeten, want ik had immers al borg betaald. Ik dus al in de stress, want mijn creditcard heeft een limiet, en ze wilden me niet laten telebankieren. Ik dus maar een broodje gehaald en ben ik in een ruimte met een televisie gaan zitten wachten. Gelukkig kwamen daar ook nog drie van de mensen in mijn bus vanuit het vliegveld bij zitten, die hadden wel een kamer gekregen. Om drie uur had ik eindelijk alles geregeld, heb ik ze overtuigd toch te telebankieren en mocht ik eindelijk naar mijn kamer. En het gebouw is echt heel oud, geen wonder dat er weinig foto's waren van deze ruimtes. Er was geen lift, dus moest eerst mijn koffers naar de tweede verdieping van het gebouw sjouwen. Eenmaal daar aangekomen heb ik al mijn spullen maar in mijn kamer gezet, waar best iets van te maken valt, alleen de vloerbedekking en gordijnen zijn vies en de stof van de stoelen zitten gaten in. Mijn matras is ook hard, maar dat was in Aruba ook, dus dat is een kwestie van wennen. Toen ik net aankwam was de rest van het appartement echt smerig, ik plakte vast aan de vloer van de keuken en aan de kastjes, de badkamers vielen wel mee. De volgende dag kwamen er gelukkig schoonmakers, en nu is het allemaal goed te doen. Ik zal van de week wel een keer foto's maken van hoe het eruit ziet en hierop zetten.

Tot nu toe heb ik maar één huisgenoot, Hans uit Duitsland. Hij is best aardig, wel een stukje ouder dan ik en volgens mij echt een studiebol, maar hij komt wel af en toe gezellig kletsen, dus dat is leuk. Verder denk ik dat er gisterenavond nog iemand bij is gekomen, want ik hoorde vanalles en nu is de brief voor het internet die onder elke deur zit bij de deur tegenover mij weg, dus ben benieuwd wie dat is.

Maandag ben ik gelijk met een trip naar de Ikea meegegaan, samen met een Nederlands meisje, de Indiase jongen en het Belgische meisje van de bus. Dat was heel gezellig, en heb heel wat ingeslagen, maar ik moet nog wel terug voor wat meer, dus misschien dat ik dat vanavond even doe. Verder ben ik met diezelfde drie mensen gisteren ook op een shopping tour gegaan, waarin werd verteld waar je wat kunt kopen in de stad, en toen zijn we er nog even blijven hangen om wat dingen te kopen met het Nederlandse meisje, de Indiase jongen, en een hele enge Pakistaanse kerel. Die Pakistaan die was meegekomen omdat hij dezelfde taal spreekt als die Indiase jongen, en daarom bleef hij maar achter hem aan lopen haha. Die gaan we in ieder geval ontwijken. Ik heb de topshop en de miss selfridge en al die andere leuke winkels al gespot, en ook al geshopt in de Primark, dus wanneer ik alle dingen voor mijn kamer en schoolspullen heb, ga ik een keer terug voor kleding:) Na het shoppen zijn we bij één of ander Pakistaans restaurant gaan eten, was erg leuk restaurantje, heel modern, en met veel dingen op de kaart wat ik niet kende. Ik ben uiteindelijk maar gewoon voor de chicken fajita gegaan, want ik had echt honger, dus niet echt zin om te gaan experimenteren met bijvoorbeeldeen brei van geitenvlees (zo werd het mij uitgelegd iig), dat experimenteren met eten komt later wel. 's Avonds zijn we nog naar de Aldi geweest, en daarna hebben we gezellig gegeten met z'n viertjes. (Pakistaan weer ingeruild voor het wel heel leuke Belgische meisje;))

Vandaag ga ik dus waarschijnlijk wéér naar de Ikea, want ik moet nog borden kopen, en een prullenbak, en nog wat van zulk soort dingetjes. Verder gaan we vanmiddag naar het National Media Museum, wederom met z'n viertjes.

Ik heb het dus al best wel naar mijn zin hier, en zal snel weer een update plaatsen over mijn avonturen hier.

Mijn adres is trouwens:

Marieke Keurntjes
Floor C room 17
Trinity B Hall
Laisteridge Lane
Bradford
BD5 0NW
UK

En mijn telefoonnummer is: 00447466790541
Ook ben ik nog te bereiken op mijn Nederlandse nummer, maar die telefoon zal ik niet altijd overal mee naartoe nemen.

Reacties

Reacties

Rozemarijn

Hmmmm ondanks het gedoe met de bagage en het lange wachten op je appartement klinkt het niet verkeerd! Leuk dat je al zo snel mensen hebt leren kennen (behalve dan die Pakistaan) en al veel van de stad hebt kunnen zien :)
Ga maar goed experimenteren met het eten zodat je als ik in Bradford ben, precies weet wat wel en niet lekker is hahah enne zorg maar dat er nog wat kleding (in al die leuke winkels) overblijft ;)
Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs

Tiny

Ja ja klinkt als een spannend avontuur was wel heeel blij toen eindelijk alles geregeld was moar het is goed gekomen!!!

jolanda hansen

leuk om te lezen, dat je het naar je zin hebt. ook fijn dat je al een paar leuke kennissen hebt. ben je niet zo alleen.
ik blijf je volgen.
groetjes.

José

Een goed begin is het halve werk...
Succes, José

Ellen

Hoi Marieke,

Wat leuk zo'n nieuw avontuur! Je nieuwe stek en de mensen om je heen lijken helemaal goed zoals je schrijft.
Veel plezier, ik leef met je mee

Groetjes Ellen

Nicole

Hey Marieke,

Ik ben weer in Nederland geland. Ga mooi je verhaaltjes lezen maar geloof dat wij vast wel genoeg mailen.

Zal je dadelijk even smsen met mijn UK nummer.

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!