mariekekeurntjes.reismee.nl

Nog twee weken!

Rond deze tijd zal ik over twee weken landen op het vliegveld Leeds/Bradford! Ik heb ontzettend veel zin om te gaan, en het meeste is gelukkig al geregeld. Ik heb alleen nog geen zekerheid over de accommodatie, dus dat blijft nog even spannend!

Ik zal op de campus van de University of Bradford gaan wonen (als het goed is), in een gebouw met alleen master-studenten. Dat is wel fijn, om dat deze als het goed is wat serieuzer met hun studie bezig zijn, en ik daarom niet constant tussen de feestjes hoef te studeren. (al ga ik natuurlijk niet alléén maar studeren) Ik ben door de universiteit al toegevoegd tot een online community waar ik al wat andere studenten van mijn opleiding en andere master-opleidingen kan leren kennen, en dat is best wel leuk. Vooralsnog zie ik hier nog maar een enkele Engelse student, terwijl ik toch verwacht had dat deze de overhand zouden hebben. Daarintegen zijn de Indiase en Nigeriaanse studenten ruim vertegenwoordigd, en ook uit de rest van Europa zie ik eigenlijk weinig studenten.Dat wordt dus een heel multicultureel jaar!

Ik zal trouwens de Master of Science in Human Resource Management gaan doen, dat is een master die bestaat uit drie delen. Het eerste deel is een semester met algemene managementvakken, zoals accounting, marketing, etc., en dan zit ik ook met studenten die deze richting hebben gekozen in de klas. De opleiding is namelijk eigenlijk één grote opleiding waarin je je later specialiseerd in de richting die je het meest interesseert. In het tweede semester ga je dus specialiseren, en ik heb dus gekozen voor HRM, en hierin heb je best wel wat vrijheid in keuzevakken, dus ik kan zelf kiezen welke kant van HRM ik het meest interessant vind. Het derde semester (ik heb inderdaad géén zomervakantie dit jaar) ga ik wederom een scriptie schrijven over een onderwerp binnen HRM.

Via deze website ga ik jullie op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen en avonturen in Engeland, ik kan niet wachten om te gaan! Voordat het zo ver is heb ik nog een afscheidsfeestje en heel veel andere leuke dingen op de planning staan, dus ik zal me niet vervelen!

Esther

Dat klinkt nog wel even spannend omtrent je accommodatie! Maar ik ga voor je duimen.
Verder ben ik erg benieuwd naar je updates hoor. Ik ga zeker meelezen.
succes nog met alle voorbereidingen en leuk dat je weer een site gaat bijhouden! :) :)
Liefs Esther