mariekekeurntjes.reismee.nl

Alweer twee maanden in Praag:-)

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik alweer twee maanden in Praag, de tijd gaat best snel. Het werk gaat z'n gangetje, leer nog elke week nieuwe processen dus het is nog steeds interessant. Ook heb ik op een extra functie gesolliciteerd, en deze gekregen, en ik ben dus nu naast mijn normale werk ook Peoplesoft Superuser, wat inhoudt dat ik met betrekking tot de software Peoplesoft extra ondersteuning moet geven aan het Nederlandse team, extra administratieve werkzaamheden moet doen en op den duur ook training ga geven aan nieuwe medewerkers. Erg interessant allemaal.

Verder zijn natuurlijk Manouk en mama hier op bezoek geweest, wat erg leuk was. Het weer zat niet altijd mee, maar we zijn een beetje om de buien heen gelopen de meeste dagen, dus dat viel nog reuze mee. Op vrijdagmiddag was ik wat eerder vrij, dus toen konden we nog even naar het oude centrum van Praag. We zijn naar het bekende plein met de klok geweest, de karelsbrug en hebben gewoon even door de leuke straatjes daar gestruind. Daarna zijn we naar mijn huisje gegaan om pannenkoeken te bakken en lekker rustig aan te doen. De volgende twee dagen hebben we ook echt toeristische dingen gedaan, maar ook heb ik ze mijn werk laten zien, en hebben we nog even geshopt. Het was erg gezellig, en hoop snel weer bezoek te krijgen :-) Voor foto's kan je hier kijken:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151134846077216.507386.629297215&type=3&l=46216de82a

Verder ben ik de woensdag daarna al naar Engeland vertrokken, om daar nog even gezellig wat tijd door te brengen met Rahul en om nog wat spullen op te halen. Daar hebben we de eerste nacht geslapen waar hij die weken logeerde, maar was blij dat we voor de rest van de nachten goedkope hotelovernachtingen hadden geregeld, want wat hadden ze dat huis slecht bijgehouden! Het was ook heel gehorig, en er wonen iets van 6 jongens, dus vond het niet erg om naar het hotel te vertrekken de volgende dag. Donderdagavond hebben we bij het Midland hotel gelogeerd, waar ik werkte toen ik nog in Engeland was. Dat was heel leuk en heel luxe, we hadden echt een mooie kamer gekregen en ik heb ook bijna al mijn collega's nog even gesproken, dus erg leuk. Daar konden we helaas maar 1 nachtje verblijven, dus hadden we voor de andere twee nachten een ander hotel geregeld, namelijk het Hilton.. Daar zal het wel niet al te best mee gaan, want ze hadden hotelovernachtingen van 28 pond, en we hadden gweoon een kamer met breedbeeld-tv enzo.... We zijn de rest van de dagen lekker uit eten geweest, naar de bios geweest, wezen bowlen, naar de verjaardag van Agnieszka geweest, dus allemaal leuke dingen gedaan:-)

Het weekend daarop was het weekend van het afscheid, want Rahul is 7 augustus naar India vertrokken.. DIt weekend waren we in Londen, wat natuurlijk erg leuk was met het sfeertje van de Olympische Spelen. Ik kon maar 1 nachtje blijven, maar was 's ochtends om 7 uur al geland op zaterdag, en vloog pas weer zondagavond om 9 uur, dus we hadden nog best wel de tijd. We sliepen bij Darya, een vriendin van mij, ook leuk om haar weer te zien. We hebben alle toeristische attracties van Londen nog een keer bekeken, en vooral erg genoten van de Olympische sfeer. Ook zijn we lekker uit eten geweest, en hebben we nog gezellig met Darya op een terrasje ontbeten op zondagochtend. Het was echt een superweekend, en was heel fijn om op zo'n leuke plek nog even bij Rahul te zijn.. Voor foto's:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151166390152216.511083.629297215&type=3&l=a70030a099

Helaas moesten we toen dus wel afscheid nemen, en ik weet dus nog niet precies wanneer ik hem weer kan zien.. We hopen eind November, dat ik dan naar India ga, maar omdat ze net getekend hebben voor een korte film die waarschijnlijk ook in November opgenomen gaat worden, is dat allemaal nog niet zeker... Als dat niet lukt, dan wordt het pas januari, en dan zien we elkaar dus een half jaar niet... Niet leuk, maar het moet maar even zo...

Reacties

Reacties

Tiny

weer leuk geschreven tot snel hoop ik!!

Rozemarijn

Wat vliegt de tijd zeg!
De foto's zien er leuk uit en fijn dat je Rahul nog hebt kunnen zien. Hopelijk in nov. weer!

Kan je do aan het begin vd avond op skype?xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!